onsdag 25. november 2009

Norge-visitt!

Nå nærmer det seg siste innspurt på skolen. Eller nei, egentlig ikke. Jeg har innleveringer før og etter jul, så det blir å ta i. Det er noen av fagene jeg faktisk ikke skjønner hvordan jeg skal komme meg gjennom, men det finner jeg ut av på veien. Håper jeg! Fantastisk flaut når læreren begynner å snakke gebrokkent engelsk til deg foran alle fordi han ser at du er like forvirret og desperat som en kråke som har flydd inn verandadøren inn i stuen og ikke kommer seg ut. (Merkelig metafor, men dog.)
De har smelt opp julegran i hooden der jeg bor, det er koselig. Det slår uansett ikke Galleri Lafayettes dekorasjoner hvor de virkelig ikke har spart på noe. Masse spenstige utstillinger i vinduene. Ellers... Bergern var på besøk for litt siden! Det var kjempekos. jeg må virkelig si, we did it all! Ikke nok med jeg fikk vist Notre Dame, Eiffeltårnet, båttur på Seinen, Le Marais, Triumph-buen, Champs Elysée and all that jazz, dro vi ut tre dager på rad og fikk shoppet fin-fine saker.( Til oss selv naturligvis.) Yepp, det ble en tredagers hvor vi utforsket Paris by night, noe som inkluderte gangsters fra New York, et ødelagt kamera (ja selvfølgelig var det mitt) og en hel del (gratis) drikke fra ymse "bekjentskaper". (Dette har sammenheng med det ødelagte kameraet vil jeg tro...) Jeg har derimot et MENTALT bilde av The Berg som sitter og sover med hode på skakke kl 06.00 AM på metroen. Herlig. Uansett, slitne som vi var drasset vi oss på Louvre. Kulturelt interessert by day, partymonster by night. Vi fant aldri Mona Lisa og ga opp pga. mangel på energi når vi gikk oss bort. De som har vært på Louvre vet hvor fantastisk svært og uoversiktelig dette museet er. Det er uansett 8913 japanere foran Mona Lisa med digre kamera, så utsikten er litt begredelig.
Alt i alt- en veldig bra langhelg! Min franske roomie fikk etterlengtet brunost fra Norge og var fornøyd med det også:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar