lørdag 19. september 2009

Språkkurs del 2


Denne uken har jeg vært på Universitetet og begynt på nytt språkkurs der. Første kurset jeg kom på var altfor enkelt. Typ "hva er "skog" på fransk" verbene Å VÆRE og Å HA"?" Også tegnet læreren masse trær også skulle vi gjette. Ehm. Jeg snakker ikke fransk som en gud, men jeg hadde ikke lært en dritt av det der. Jeg byttet derfor til et par nivå høyere, og det er såå mye bedre. Læreren er kjempekul og vitser hele tiden om arrogante franskmenn, og gir oss kaffepauser i hytt og gevær. Samtidig som hun er kjempeflink. På tirsdag skal jeg ha muntlig framføring om Norge. Hva skal jeg si egentlig? Jeg har på en måte lyst til å si noe interessant. Hvis jeg vil sjokkere folk kan jeg jo bare fortelle hvor mye det koster å ta seg en drink på byen. Klassen min her er også en liten godtepose. Jeg har vært litt sammen med de italienske. De er veldig hyggelige, men det går mest i italiensk. Kan vel si jeg skiller meg litt ut i crowden.

                                                                            "Finn en feil."

Ellers har jeg to festlige sarkastiske gays fra Holland. They crack me up.


Niels.




Thomas.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar