tirsdag 1. september 2009

Multitasking french style

Jeg. Må. Gjøre. Lekser.
Fikk antydning til angst når jeg begynte på det andre kurset idag, som er en workshop hvor man forebereder seg til Universitetet. Vi var 4 stk der, og jeg var desidert den dårligste. Formidable. Vel, hun fra Japan var vel heller ingen stjerne, men det var nok jeg som ble oppfattet som retard siden det var jeg som stilte alle spørsmålene. Men, når sant skal sies var dette første gangen, og de to greske som gikk der hadde gått på fransk universitet før. Dessuten er lærerinnen kjempesøt og veldig flink. Ca marche- håper jeg!

Til torsdag skal jeg
-skrive en muntlig presentasjon om meg sjæææl, og hva jeg gjør her.

-Skrive et essay om DETTE temaet: (ellers måtte jeg skrive om fransk politikk, så da ble det plastisk kirurgi- merkelig nok.)

 
I tilegg har jeg kosegramatikk. 
Det er ikke bare bare å etablere seg i et nytt land. Det er 1000 ting som skal ordnes, alt fra regninger, registreringer, bokinnkjøp, orientrere seg rundt og finne frem- min spesialitet... (Excuse-moi, hvor i heeelvete er jeg nå), nye bekjentskaper og rutiner, Lånekassestyr, innredning i leiligheten, metrokort, and the list goes on! Har egentlig ikke slappet ordentlig av siden jeg kom hit, bare tatt meg av det praktiske. Null shopping, null uteliv, null eventyr sånn generelt egentlig. Jeg har vært på èn restaurant med Siv, og gått på oppdagelsesferd alene èn gang. Da endte jeg opp HER med en frappuchino fra Starbucks:

 
Parc du Luxembourg

 
Siv godt fornøyd med sin salade parisien.
Imorgen har jeg FRIII! C`est bien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar