fredag 11. september 2009

P.S

Jeg fant igjen brillekjekken fra språkskolen igår. Dessverre så han ikke meg, og nå som jeg er ferdig på den skolen må jeg nok innse at han er tapt for alltid. Men det finnes flere brillekjekkaser in town- det kan jeg skrive under på, og man skal ikke gråte over spilt melk. (Blir det riktig å si?) Hvorfor kunne det ikke vært noen kjekke i klassen min? På den ene workshopen har jeg derimot en fyr som er særdeles festlig. En lubben greker som heter Pavlos. Kanskje ikke den jeg ser på som smokin hot, men han er veldig hyggelig og forteller små historier om rare ting som jeg setter pris på å høre. Han fortalte for eksempel at når han først kom til Paris og skulle flytte inn i leiligheten sin, fant han en død mann liggende i oppgangen. Ca, c`est vraiment horrible, non? Kanskje ikke den hyggligste velkomsten. Velkommen til Paris, her har du en død mann foran døra di. Haha, jeg hadde dødd selv hvis det hadde skjedd meg. På toppen av det hele måtte han kontakte politiet og ordne opp med dette dødsfallet selv på gebrokkent fransk. (Han har en meget spesiell aksent. "Je parle comme un idiot" pleier han å si. Hoho, true that Pavlos.") Stakkars grekern ble først sett på som mistenkt også. Kan tenke meg det var en fin dag for Pavlos. Det er ganske rart, i Frankrike når slike situasjoner og lignende inntreffer, ringer man først til brannvesenet, og deretter politiet. Hvorfor? Fordi politiet er så treige og kommer lenge etter brannvesenet. Good to know!

 
Jeg skal på skolen, dødsseriøs og sminkeløs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar