lørdag 26. september 2009

Crapterre?


Da var språkkurset over, og det er nesten litt vemodig! Koselig klasse med super lærer. Nå begynner alvoret med forelesninger og det hele. MEN, før den tid, er man nødt til å velge fag og møte koordinatoren sin. Har jeg fått gjort det? Nei. Har noen andre fått gjort det? Hmm, nei. Hvorfor? Fordi Nanterre Universitetet, og de fleste andre franske universitet for den saks skyld, har null kontroll, et helvetes byråkrati og dårlig informasjon. Jeg har løpt rundt på campus i 2 uker nå og sendt utallige mailer. Koordinatoren min er sporløst forsvunnet, og ingen vet hvem det er! Jeg føler de er 20 år tilbake i tid. Fag og poeng på nettsidene kanskje? Neida. Derfor har vi omdøpt Universitetet Paris X Nanterre til CRAPterre.




Crapterre i all sin prakt


 Universitetet ser forresten ut som det ligger midt i hjertet av øst-Europa med stygge, grå blokker med grafitti overalt. Haha. Jaja, er glad jeg ikke bor i studenthybel der iallefall. Kantinen og restauranten er heller ikke så mye å skryte av. Greit- det er billig, men det er fortsatt The crapstaurant, og the crapeteria vi spiser lunsj i. Heldigvis har universitetet rykte på seg for å ha høy standar, spesielt det fakultetet jeg skal på.


                                                             


Vi har vært på klassetur rundt ved Louvre og Grand Boulevard, det var veldig koselig. Gikk rundt i masse gamle passasjer og så på flotte bygninger. Det hører liksom med, disse historiske bygningene. Det er rart, Paris er så nydelig, men så fort du kommer utenfor bygrensen de fleste steder og er i banlieuene (forstedene), er det.. mindre hyggelig.



 
Christian Louboutin butikken ved Louvre (!)




Hagen ved Louvre hvor alle de fine frøknene gikk for å finne en RIK eldre herremann.
Kanskje det er her man skal henge for å omsider få kloa i en Chanel-veske?




Cathrine, fransklærer og barna





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar